SCURT ISTORIC
Grădiniţa şi-a deschis porţile în anul 2003 şi de atunci continuăm să creştem şi să ne dezvoltăm ca o comunitate unită: educatori, copii, părinţi.
Grădiniţa a primit Autorizaţia de încredere cu nr. 20 din 08.01.2004
şi Acreditarea cu O.M. Nr. 5540 din 01.10.2008.
În 2003, Congregaţia „Surorile de Caritate ale Sfântului Apostol Paul”cu sediul în Anglia, a fost invitată să ajute la înfiinţarea unei grădiniţe creştine în localitatea Tomesti, judetul Iaşi. Congregaţia a acceptat invitaţia.
Clădirea a fost renovată de către Surorile de Caritate ale Sfântului Apostol Paul ajutate de părintele paroh Chelaru Pavel. Este în proprietatea Parohiei Romano - Catolice din Tomeşti şi dată Asociaţiei „Inimi de Mamă” prin Contract de comodat. Este modernă, spaţioasă, oferind condiţii optime desfăşurării procesului instructiv- educativ.
Grădiniţa a apărut ca rezultat al începutului de reformă din învăţământul românesc, oferind o alternativă la învăţământul de stat, urmând în mod firesc tradiţia şi urmărind o compatibilizare europeană prin scoaterea învăţământului românesc din izolarea din ultimii ani. Amplasată în mijlocul blocurilor din comună şi în apropierea şcolii. Facilităţi oferite de aceasta prin echipament la standarde europene, clădire renovată şi modern amenajată, spaţiu de joacă, respect pentru copil, rechizite gratuite, curs de limba engleză, educaţie moral- religioasă şi activităţi extracurriculare, formare integrală a personalităţii umane cu accept şi accent pe copil ca centru de educaţie.
Din punct de vedere economic, cartierul Tomeşti este sărac, locuitorii lucrând în Iaşi sau deschizând mici afaceri. O parte au plecat în străinătate şi au lăsat copiii în grija bunicilor sau rudelor. În unele familii doar un adult este salariat.
Viaţa culturală şi spirituală s-a desfăşurat sub dubla influenţă a bisericii şi şcolii. Fiind un cartier mic, această influenţă s-a menţinut, şi s-a constituit într-un punct forte pentru educaţie.
Grădiniţa a fost mijlocul cel mai important pentru transferarea comorilor tradiţiei de la o generaţie la alta şi lucrul acesta este mai adevărat astăzi decât în trecut când rolul familiei de purtător al tradiţiei a slăbit. Viaţa şi sănătatea societăţii umane depinde astfel din ce în ce mai mult de grădiniţă şi şcoală.
Misiunea noastră este de a forma oameni care să trăiască după
valorile umane şi creştine punând accent pe respect, solidaritate, toleranţă, onestitate.
Ca şi prioritatea este dorinţa noastră de a oferi un mediu fericit şi sigur, care încurajează creşterea personală, dezvoltarea personalităţii şi a potenţialului copilului pe parcursul vieţii lui. Asigurarea părinţilor că educaţia copiilor lor se face într-un mediu sigur, într-o formare personală permanentă si eficienta.
Misiunea derivă din nevoile de educaţie, identificate la nivelul societăţii şi al comunităţii. În acest sens întreaga educaţie desfăşurată în grădiniţă şi în afara ei se bazează pe:
- asigurarea unui act educaţional de performanţă, care să contribuie la formarea unei personalităţi autonome şi creative, la formarea unor copii sănătoşi, eficienţi, activi, cooperanţi care să se adapteze uşor la regimul muncii şcolare şi la orice situaţie în viaţă;
Misiunea grădiniţei noastre este cunoscută şi asumată de către toate grupurile de interes reprezentate prin: copii, cadre didactice, părinţi.

Ne propunem să devenim o grădiniţă etalon pentru învăţământul preşcolar românesc în care, în parteneriat şi colaborare cu actorii sociali, promovând toleranţa şi înţelegerea, să asigurăm condiţii pentru dezvoltarea armonioasă a fiecărui copil din grădiniţă, să-i sădim încrederea în sine, să îl încurajăm să se manifeste liber şi să îl ajutăm să descopere că, prin muncă, cu talent şi perseverenţă, poate deveni “cel mai bun”.

Ce oferim?
Surorile de Caritate ale Sfântului Apostol Paul şi-au exprimat tot sprijinul în a oferi Asociatiei”Inimi de Mama” fondurile necesare pentru ca aceasta la rândul ei să vină cu o oferta educaţională care să răspundă nevoilor comunitatii.
(Lipsa unei clădiri unde să se desfăşoare activitatea din grădiniţă – toate gradinitele avand locaţia la parterul unor blocuri).
Iată care este oferta noastră:
Clădire frumos amanajată;
Personal calificat, titular pentru desfăşurarea procesului instructiv educativ;
Sprijin în toate domeniile din partea Surorilor Sf. Paul şi Asociaţiei ”Inimi de Mamă”.

Activitati
În grădiniţă se asigură un program educaţional ce respectă planul de învăţământ şi programa activităţilor instructiv – educative în vigoare. Educatoarele sunt preocupate să adapteze activităţile desfăşurate particularităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor şi intereselor manifestate de aceştia.
a) curriculum nucleu
Activităţi instructiv–educative proiectate, organizate şi desfăşurate cu respectarea numărului de activităţi prevăzute în planul de învăţământ aprobat de MECT, conform Noului curriculum şi nivelului de vârstă;
Un învăţământ modern care ţine seama de ritmul fiecărui copil şi de nevoile sale afective şi de joc;
Un învăţământ global, integrat şi creativ care are la bază interesul copiilor;
Continuitate în acelaşi ciclu curricular;
Şanse egale pentru toţi copiii la instruire şi la educaţie;
Stimularea efortului propriu şi a motivaţiei pentru învăţare;
Valorizarea potenţialului, disponibilităţilor şi aptitudinilor manifestate de copii;
Un sistem educaţional deschis spre modernizare, spre viitor;
Respectarea ritmului propriu de înaintare în cunoaştere al fiecărui copil;
Strategii didactice activ–participative, bazate pe joc, care să determine copilul să ia parte activ la propria sa formare;
Jocul utilizat ca mijloc de socializare, de cunoaştere a lumii, a mediului natural, social şi cultural, de comunicare, de relaţionare şi de prietenie;
Utilizarea jocului, ca activitate fundamentală a copilului, care îi formează deprinderi şi priceperi care prefigurează personalitatea în formarea acestuia;
Activităţi dinamice atât în clasă cât şi în aer liber, interesante şi relaxante;
Flexibilitatea şi creativitatea în proiectarea didactică, cu scopul de a face învăţarea individualizată, centrată pe copil;
Conţinuturi selectate după criterii ştiinţifice, adecvate nivelului de înţelegere şi tipului de învăţare specific;
Utilizarea activităţilor pe grupuri mici ca formă principală de organizare a colectivului de copii, corelată cu conţinuturile activităţii şi nivelul grupei;
Folosirea în cadrul activităţilor a materialelor didactice şi mijloacelor de învăţământ moderne;
Resurse materiale suficiente cantitativ, accesibile, funcţionale, distractive, care permit individualizarea instruirii, multe elemente de noutate, aparatură suficientă (calculator, retro - proiector, video-proiector, laminator, radio - casetofoane, CD-uri, casete etc.);
Organizarea unor proiecte tematice dorite de copii şi cu participarea părinţilor.
b) curriculum la decizia grădiniţei (activităţi opţionale)
Posibilitatea copiilor de a studia limba engleză cu profesor din Anglia;
Educaţie religioasă–profesor de specialitate;
Creativitate–artă, activităţi practice;
Dans cu persoană instruită în domeniu;
Activităţi extraşcolare numeroase.
Activităţile desfăşurate la grupe este sunt vaste şi cu multe realizări frumoase. Majoritatea activităţilor se desfăşoară conform noului curriculum, de tip integrat, proiecte tematice cu teme la alegerea şi interesul copiilor. Mă refer în mod special la grupa mare – pregătitoare.
Este o plăcere să vezi activităţi desfăşurate împreună cu părinţii, activităţi la care participă în mod activ: „Educatoare pentru o oră” sau activităţi unde lucrează alături de copiii lor. Părinţii nu refuză niciodată dacă li se cere să fie implicaţi în viaţa grădiniţei.